دفتر فروش و پخش کاغذ دیواری و پارکت کارشیو در اصفهان

فروش انواع کاغذ دیواری ,کفپوش لمینت پارکت ,کفپوش pvc در اصفهان و حومه

روانشناسی رنگ در دکوراسیون

روانشناسی رنگ در دکوراسیون

با وجودی که اثر رنگها تا حدودی ذهنی است و در مورد اشخاص مختلف فرق میکند امابرخی از تاثیرات رنگها دارای معنی یگانه ای در سراسر جهان هستند ، رنگهایی که در طیف رنگها در ناحیه قرمز قرار دارند . به عنوان مثال رنگهای گرم شناخته می شوند که این دامنه اش از احساسات گرم و صمیمانه تا احساس خشم و عصبانیت متغیر است ...

رنگهایی که در ناحیه آبی طیف قرار دارند رنگ های سرد نامیده می شوند و شامل آبی ، ارغوانی و سبزهستند .این رنگها معمولآ آرامش بخشند اما گاهی نیز ممکن است احساس غمگینی و بی تفاوتی را به ذهن آورند.
روانشناسی رنگها به عنوان روش درمان

از رنگ قرمز : برای تحریک بدن و ذهن و افزایش تمرکز استفاده میشود .
از رنگ زرد : برای تحریک اعصاب .
از رنگ نارنجی : برای بالا بردن سطح انرژی .
از رنگ آبی : برای کاهش درد و تسکین بیمار .
از رنگ نیلی : برای تسکین ناراحتی های پوستی .
رنگ سیاه :
سیاه معمولآ به عنوان نماد ترس مورد استفاده قرار می گیرد . رنگ سیاه در بسیاری از فرهنگها برای مراسم سوگواری مورد استفاده قرار می گیرد، این رنگ همچنین نشانگر غمگینی و رسمی بودن است . رنگ سیاه معمولآ به دلیل لاغر نشان دادن در نمایش های مد مورد استفاده قرار می گیرد .مشکی نیز مانند سفید رنگ کمکی بی نظیری است .
رنگ قرمز :
رنگ گرمی است که برانگیزاننده هیجانات قوی است نشانگر عشق ، حرارت و صمیمیت است ، به وجود آورنده احساس شور و هیجان استت ، تحریک کننده احساس خشم و عصبانیت است .
رنگ سفید :
نماد معصومیت و پاکی است ، معمولآ نشانگر سرما ، پاکیزگی و آرامش است ، اتاقی که کاملآ به رنگ سفیدنقاشی شده باشد ممکن است جادار و بزرگ به نظر آید اما خالی و سرد است .
رنگ آبی :
رنگ آبی احساس آرامش را به ذهن می آورد و معمولآ نشانگر صلح ، امنیت ونظم است معمولآبرای دکور دفاترمورد استفاده قرارمی گیرد زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد در اتاقهای آبی کارآیی بیشتری دارند . رنگ آبی با وجودی که از محبوبترین رنگها ست اما یکی از رنگهایی است که کمترین اشتها را بر می انگیزد ، همچنین می تواند باعث کاهش ضربان قلب و حرارت بدن گردد .
رنگ سبز :
سبز رنگ سردی است که نماد طبیعت است ، نشانگر آرامش ، خوشبختی ، سلامتی و حسادت است ، پژوهشگران دریافته اند که رنگ سبز می تواند باعث افزایش قابلیت خواندن گردد ، برخی از دانش آموزان و دانشجویان با قرار دادن یک برگه شفاف سبزرنگ بر روی صفحه کتاب ، می توانند مطالب را با سرعت بیشتری از حد معمول بخوانند و درک کنند،از رنگ سبز در دکوراسیون به دلیل اثر آرام بخشی آن استفاده می شود ، باعث کاهش استرس میشود ، کسانی که در فضای کاری سبز رنگ کار می کنند کمتر دچار دردهای دستگاه گوارش می شوند .
رنگ زرد :
زرد رنگی گرم وشاد است ، به دلیل مقدار زیاد نوری که منعکس می کند بیشتر از بقیه رنگها چشم را خسته می کند ، رنگ زرد می تواند احساس رنجیدگی و خشم را به وجود آورد ، با وجودی که رنگ زرد به عنوان یک رنگ شاد شناخته می شود اما بیشتر مردم در اتاق های زرد رنگ ، هیجانشان را از دست می دهند و بچه ها نیز در اتاق های زرد رنگ بیشتر گریه میکنند ، رنگ زرد باعث افزایش سوخت وساز بدن انسان می گردد ، چون رنگ زرد از بقیه رنگها زودتر دیده می شود ، بیشتر از بقیه برای جلب توجه مورد استفاده قرار می گیرد .
رنگ ارغوانی :
نماد وفاداری و ثروت است.رنگ ارغوانی نشانگر عقل و معنویت است .
رنگ قهوه ای :
رنگی طبیعی است که برانگیزاننده حس قدرت و اطمینان پذیری است ، همچنین می تواند حس غم و انزوا را به وجود آورد ، قهوه ای حس گرما ، محبت ، آسایش و امنیت را به ذهن می آورد .
رنگ نارنجی :
نارنجی ، ترکیب زرد و قرمز است و به عنوان یک رنگ انرژی زا در نظرگرفته می شود ، احساس هیجان ، گرما و شور و اشتیاق را به ذهن می آ ورد ، رنگ نارنجی ، معمولآ برای جلب توجه مورد استفاده قرار میگیرد.
رنگ صورتی :
در واقع همان رنگ قرمز کم رنگ است و معمولآ نشانگر عشق است ، رنگ صورتی اثر آرام بخشی دارد ، در ورزشگاهها معمولآ رختکن تیم حریف را به رنگ صورتی نقاشی می کنن تا بازیکنان آن ها کم انرژی و منفعل شوند .

با رنگهای زنده بیشتر آشنا شویم :
رنگ های زنده همواره رنگ های دوست داشتنی هستند این رنگها به نحوی اغراق آمیز جاذب نگاه و توجه بیننده هستند و هرگز از نظر بیننده دور نمی مانند ، نگ های زنده ای که انرژی و هیجان در فضا می پراکنند و برای افرادی که دوست دارند هر روز صبح در فضایی پر انرژی و سرزنده چشم بگشایند و روزشان را با هیجان و سرزندگی آغاز کنند ایده آل است .از آنجایی که اغلب ما بیشتر با رنگ های خاموش و خنثی در محیط زندگی ما نوس هستیم به کارگیری این رنگها نیازمند جسارت است . اما چنانچه این رنگها را در ترکیبی مناسب به کار گیرید این جسارت بی پاداش نخواهد ماند و نتیجه فضایی درخشان ، زیبا و فوق العاده جذاب خواهد بود. پیش از انتخاب چنین فضای رنگی برای منزلتان به سلیقه خود نیز توجه داشته باشید زیرا برای بسیاری از مردم زندگی در چنین فضای رنگینی به مدت طولانی ممکن است آزاردهنده باشد . سلیقه خود را ارزیابی کنید
برای ارزیابی سلیقه واقعی ،شما می توانید به کمد لباستان نگاهی بیندازید ، اگر لباسهای کمد شما از رنگ بژ ، قهوه ای ، کرم و سیاه و سفید است و سایر رنگهای خنثی و ملایم در فکر استفاده از رنگهای زنده در فضای منزلتان نباشید چون خیلی زود از آنها خسته میشوید اما اگر در میان لباسهایتان رنگهای قرمز ، نارنجی و بنفش زیادی به چشم می خورد احتمالآ از وجود فضایی شاد در منزلتان لذت می برید .پس از آنکه از تمایل و علاقه خود نسبت به این پالت رنگی مطمئن شدید، نوبت به انتخاب رنگهای خاصی می رسد که در این گروه می پسندید .
فضاهایی که با رنگ های زنده آراسته میشوند نیاز به نور فراوان دارند ،به ویژه نور طبیعی . در شب نیز نور چراغ های هالوژن برای چنین فضاهایی مناسب تر است . ممکن است تصور کنید که پالت رنگهای زنده فقط برای اتاقهای بزرگ مناسب است در این صورت در اشتباه هستید .یک اتاق کوچک نیز می تواند با رنگهای زنده از نمایی ویژه برخوردار شود .رنگهای زنده گرم جذاب ترین رنگها دراین گروه هستند .
نمونه هایی از رنگهای گرم :
سرخابی ، نارنجی تند و زرد درخشان از گرم ترین رنگهای این پالت رنگی هستند که در کنار یکدیگر یا هر یک به تنهایی همراه با سیاه چنان پر انرژی هستند که احساس واقعی از هیجان رادر بیننده زنده می کنند .جالب است بدانید این رنگها حتی رنگ سیاه را نیز تحت الشعاع قرار میدهند . این رنگهای گرم وتند در کنار سفید خالص نیز جذاب و زیبا خواهند بود و حس پاکی و طراوت را به بیننده القا می دهند . در حالی که کمی رنگ طلایی جذابیت این ترکیب را دو چندان خواهد کرد .به کار گیری تزیینات طلایی و نقره ای فلزی به جذابیت منزل می افزاید .
برای زیباتر کردن دکوراسیون منزل از چه رنگهایی استفاده کنیم ؟
رنگ یکی از جالب ترین جنبه های دکوراسیون است . طراحان دکوراسیون امروزی تقریبآ همه قوانین سابق در ارتباط با استفاده از رنگهای گوناگون و ترکیب آنها با یکدیگر را در هم شکسته اند و امروز هر رنگی را می توان در دکوراسیون منزل به کار برد .
امروزه بیش از هر چیز به سلیقه و روحیات ساکنین خانه توجه می شود .هر یک از ما احتمالآ ایده هایی درباره رنگهای مورد علاقه خود داریم و انتخاب و سلیقه ما اغلب بهترین راهنما برای انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای محل زندگی و منزلمان است .
اگر به یک پارچه کنفی رنگ پرده ، یک رومیزی بنفش پررنگ و یا لباس هایی با رنگ های زنده علاقه دارید اینها می توانند راهنمای شما در انتخاب مجموعه رنگی در منزلتان باشند .
رنگهایی که شما می پسندید ، ترکیب آنها با یکدیگر در یک مجموعه واحد ،و تاثیر نور موجود در فضا بر آنها عواملی هستند که نتیجه کار را تحت تاثیر قرار می دهند . انتخاب رنگ مناسب برای پوشش دیوارها اولین قدم در طراحی رنگی برای دکوراسیون هر اتاق است .اما شاید یافتن رنگ های متناسب با آن برای دیگر اجزا دکوراسیون کمی مشکل تر به نظر برسد.

رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب :
از آنجا که اتاق خواب خصوصی‌ترین فضا در هر خانه است، در طراحی دکوراسیون و انتخاب رنگ آن باید پیش از هر چیز سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را در نظر گرفت. با این وجود نباید از اصول طراحی رنگ در دکوراسیون و تاثیرات ناخودآگاهی که هر یک از خانواده‌های رنگی بر روی روح و روان ما به جا می‌گذارد، غافل شد ، ضمن مدنظر داشتن سلیقه ی صاحب اتاق خواب باید کاربرد یک اتاق خواب را نیز در نظر داشت. یک اتاق خواب باید همواره فضایی آرامش بخش و راحت باشد که مکانی مناسب برای خواب واستراحت را فراهم آورد .
هنگام طراحی رنگ یک اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ‌های درخشان پرهیز کنیم . چرا که ممکن است هنگام استراحت این رنگ‌ها آزار دهنده به نظر برسند؛ اما چنانچه رنگ‌های زنده را بیشتر می‌پسندید، سایه‌های مختلف رنگ آجری در کنار رنگ‌های کرم غنی و سیاه می‌تواند انتخابی مناسب باشد .
اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندکی تجملی هستید، استفاده از رنگ‌های به کار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین فضایی است .
رنگ‌های گرمی چون طلایی، نارنجی‌ها، قرمزهای پرمایه و آجری‌های به کار رفته در طرح‌های سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی باشکوه و گرم در یک دکوراسیون هستند. علاوه بر به کارگیری این رنگ‌ها در فضای اتاق استفاده از پارچه‌های ابریشمی و کتان طرح دار، تابلوها و مجسمه‌های زینتی شرقی، پارچه‌های سوزندوزی و قلمکار غنا جذابیت این دکوراسیون را دوچندان می‌کند . برای نیل به موفقیت در ترکیب سطوح طرح دار گوناگون در چنین دکوراسیونی لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند که رنگ ساده و روشن روی دیوارهای اتاق می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کند .
همچنین آویزهای پارچه ای در قسمت بالا و پشت تخت فضایی رمانتیک و خاص به اتاق می‌بخشد و می‌تواند تخت خواب را بیش از پیش به کانون توجه در اتاق تبدیل کند. در مقابل دکوراسیون‌های سنتی دکوراسیون‌های تک رنگ قرار گرفته اند که با به کارگیری تنالیته‌های مختلف یک رنگ فضایی آرام و یکنواخت را پدید می‌آورند. رنگ‌های روشن نمای آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دیدگان بیننده قرار می‌دهند .
ترکیب رنگ‌های زرد و سبز از آنجا که سبز یکی از رنگ‌های مشتق شده از زرد است، در فضای اتاق خواب بسیار موفق و مناسب خواهد بود. اما باید به خاطر داشته باشیم که غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یک اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن می‌افزاید، اما در یک اتاق خواب اختصاصی قسمت اعظم فضا به رنگ زرد سادگی و آرامشی که لازمه یک اتاق خواب است به آن می‌بخشد؛ حال آن که غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی می‌بخشد .
اتاق‌ پذیرایی کوچک اما خوش رنگ :
طراحی جاهای کوچک به خصوص اگر زیاد مورد استفاده‌ باشند، کار سختی است، انتخاب بهترین رنگ از میان رنگ‌های متنوع موجود که مناسب اتاق‌پذیرایی کوچک شماباشد، سخت‌تروپیچیده‌تر است ، هنگام دکوراسیون، هدف و حسی را که می‌خواهید در اتاق پذیرایی منتقل کنید، در نظر بگیرید. این که می‌خواهید حالت صمیمی داشته باشد یا خنک و آرامش‌بخش باشد ، توجه داشته باشید رنگی که می‌زنید چند سال باید تحمل کنید.
رنگ‌های سرد مناسب اتاق‌پذیرایی :
رنگ‌های سرد فضا را بزرگ‌تر از آن‌چه هست، نشان می‌دهند. سبز، آبی و بنفش مایل به آبی رنگ‌های مناسبند. به دنبال رنگ‌های طبیعی باشید و از اجزاء طبیعت مانند آب، آسمان و درختان الهام بگیرید .کف‌پوش یا پارکت مناسب برای اتاق‌پذیرایی کوچک، رنگ‌های روشن و براق‌ است .
بهتر است مبلمانی که انتخاب می‌کنید، طوسی روشن، کرم، سفید یا مشکی باشد که به رنگ‌های سرد اتاق و کفپوش بیاید .اتاق با یک چنین طرحی به نظر مدرن آمده و حس تازه‌ای خواهد داشت .
رنگ‌های گرم زرد، نارنجی و قرمز
رنگ‌های گرم تاثیر متفاوتی نسبت به رنگ‌های سرد دارند و فضا را نزدیک‌تر و محیط را کوچک‌تر نشان می‌دهند. در واقع محیط را صمیمی‌تر نشان داده و پذیراتر هستند .
از سایه روشن رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز در قسمت‌های مختلف اتاق استفاده کنید . از رنگ‌های سرد به عنوان وسایل و آثار هنری استفاده نمایید و اتاق را از حالت محصور بیرون آورید .
برای آن که اتاق بازتر نشان داده شود، از سفید نیز در طرح رنگ خود استفاده کنید . مثلا رنگ‌های گرم زرد، نارنجی یا قرمز را برای یک دیوار در نظر بگیرید و بقیه دیوارها را سفید کنید. همچنین می‌توانید از سفید به عنوان حاشیه استفاده کنید تا اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد . اگر تمام اتاق را رنگ گرم زده‌اید، از مبلمان سفید امتناع کنید چون مانند آبنبات چوبی دو رنگ به نظر می‌رسد .

دکوراسیون کارشیو

طراحی , فروش, اجرا
نشانی:اصفهان , خیابان بزرگمهر , هشت بهشت غربی , حدفاصل گلزار و ملک , نبش کوچه ۱۳
تلفن تماس:
09138375530
32736601_031


موضوعات: ديوار و سقف {کاغذ ديواري.رنگ...},
[ بازدید : 412 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 23 شهريور 1394 ] [ 9:46 ] [ پیمان حاجتی ]

[ ]

کفپوش ها

پوشش مدرن، زیبا و متنوع جهت اجرا بر سطوح مختلف در ساختمان های اداری، مسکونی و فضاهای ورزشی می باشد . این محصول با ویژگی های منحصر به فرد جایگزین مناسبی برای سرامیک، موزائیک، سنگ و . . . می باشد .

مزایا:

کفپوش های اداری و مسکونی

مقاومت، زیبایی و دوام- سبک بودن آن ها ( جهت ایمنی بیشتر در مقابل زلزله ) قابلیت شستشو با شوینده های خانگی و متداول- تضمین بهداشت در محیط- عایق خوبی برای صدا، گرما، سرما – نسوز و مقاوم بودن در برابر پخش شعله، رطوبت و نفوذ آب- عدم ایجاد صدا به هنگام تردد و ضد لغزش- مقاومت در برابر اسیدها و بازهای رقیق و چربی های خانگی- بدون آزبست و سرب- تعمیر و یا حتی تعویض بدون نیاز به تخلیه اتاق- سهولت در نصب بر روی کلیه سطوح مانند سیمان لیسه ای، موزائیک، چوب، فلز، سنگ و غیره . .



موضوعات: كفپوش,
[ بازدید : 419 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ دوشنبه 23 شهريور 1394 ] [ 9:40 ] [ پیمان حاجتی ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]