دفتر فروش و پخش کاغذ دیواری و پارکت کارشیو در اصفهان

فروش انواع کاغذ دیواری ,کفپوش لمینت پارکت ,کفپوش pvc در اصفهان و حومه

از لمینت چه می‌دانید؟

از لمینت چه می‌دانید؟
هفته گذشته اطلاعاتی در مورد بهترین کفپوش‌های ساختمانی در این صفحه ارائه شد که طی آن ضمن معرفی پارکت، مزایا و معایب و نحوه نصب و نگهداری از آن در آپارتمان‌های مسکونی، توضیح داده شد.

این هفته، به معرفی و بیان نکات کاربردی درباره نسل جدیدتری از کفپوش‌های ساختمانی می‌پردازیم که این روزها نسبت به پارکت و سایر کفپوش‌ها از محبوبیت به نسبت بیشتری برخوردار شده است. لمینت، نسل جدید کفپوش‌های ساختمانی است که نسبت به پارکت دوام بیشتری دارد، به راحتی و بدون نیاز به چسب روی زمین نصب می‌شود و برای محیط‌های اداری و خانه‌های مسکونی قابل استفاده هستند.
عمر لمینت چقدر است؟
جالب است بدانید لمینت‌ها کمتر از نیم قرن است که به بازار محصولات ساختمانی معرفی شده‌اند. لمینت‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۷۷ توسط یک شرکت سوئدی اختراع شدند. این کمپانی در سال ۱۹۸۴ محصولات خود را روانه بازار کرد، اما این روزها، به دلیل کارآیی و استقبالی که از این محصولات ساختمانی شده است شرکت‌های زیادی اقدام به تولید آن می‌کنند.
لمینت‌ها کفپوش هایی هستند که نمای ظاهری آنها از طرح و نقشه‌های چوب، کپی‌برداری شده است. در نگاه اول شاید فکر کنید که آنها الوارهای واقعی‌اند، اما با کمی دقت به مصنوعی بودن آنها پی می‌برید. در واقع لمینت‌ها از چند لایه چوب متراکم و به هم فشرده «اچ دی اف» ساخته شده اند و سطح خارجی آنها روکشی دارد که مشابه نقش و نگارهای چوب طبیعی است. این دسته از کفپوش‌ها در گروه کفپوش‌های مدرن قرار دارند و به‌خصوص برای خانه هایی که ساکنان آن قصد دارند از سبک دکوراسیون مدرن برای منزلشان استفاده کنند، بسیار مناسب است.
مزایا و معایب لمینت
همان گونه که بهتر است قبل از انجام هر تصمیم یا اقدامی از مزایا و معایب آن باخبر شوید تا بتوانید تصمیم گیری صحیح تری داشته باشید، قبل از اقدام برای استفاده از لمینت برای پوشش کف منزل خود، بهتر است از مزایا و معایب آن برخوردار شوید.
از مزایای این کفپوش مدرن، مقاومت بالای آن در برابر عوامل خارجی است. لمینت‌ها از مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی برخوردارند و رنگ و شکل آنها برای استفاده طولانی مدت دوام قابل توجهی دارد.
لمینت‌ها جزو مقاوم‌ترین کفپوش‌ها در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند، بنابراین اگر بخشی از فضای منزل شما در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد این کفپوش انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. از دیگر مزایای قابل توجه لمینت، قابلیت انتقال و جا به جایی آن است. برای مثال شما می‌توانید لمینت منزل خود را در هنگام جابه جایی و اسباب‌کشی از سطح زمین جدا کنید و با خود به منزل جدید ببرید.
برخلاف اغلب کفپوش‌ها که در صورت لقی یا خرابی یک قسمت از آن باید کل کفپوش تعویض شود، جایگزینی قطعه سالم با قطعه خراب، به راحتی در لمینت امکان پذیر است و دیگر نیازی به تعویض کل کفپوش نیست.
از نظر ظاهری لمینت‌ها کاملا شبیه چوب هستند و از نظر زیبایی ظاهری هم در ردیف زیباترین کفپوش‌های ساختمانی قرار دارند. اما لمینت‌ها هم مانند تمام کفپوش‌ها معایبی دارند که شاید بتوان مهم‌ترین آن‌ها را قیمت بالای آن در مقایسه با اشکال معمول کفپوش ساختمانی دانست.
راه رفتن روی لمینت‌ها هم کمی سر و صدا ایجاد می‌کند که ممکن است برای برخی افراد چندان خوشایند نباشد.
از سوی دیگر، لمینت‌ها به خاطر ویژگی‌های به خصوصی که دارند برای استفاده در محیط‌های مربوط توصیه نمی‌شوند.


باید‌ها و نبایدهای نصب لمینت

هرچند بهتر است کار نصب لمینت‌های ساختمانی را هر چند که به نظر شما ساده باشد به نصاب حرفه ای بسپارید اما بهتر است شما هم نکاتی درباره نصب و به خصوص نحوه نگهداری از این کفپوش بدانید.
بسته‌های لمینت باید قبل از باز کردن به منظور محیط پذیری با دمای اتاق بین 48 ساعت در روزهای معمول سال و حدود 4 تا 5 روز در روزهای سرد سال، در مرکز اتاق نگهداری شوند. از طرف دیگر نباید این بسته‌ها در هوای مرطوب یا در مکان‌های مرطوب نگهداری شود.
قبل از نصب لمینت، تمامی در وپنجره ساختمان باید نصب شده باشد وکلیه کارهای مربوط به دکوراسیون داخلی اعم از نقاشی، نصب کاغذ دیواری و... باید انجام شده باشد. دمای اتاق باید حدود 20 درجه سانتی گراد (حداقل 15 درجه سانتی گراد) ورطوبت نسبی هوا (60-50) درصد باشد.
همچنین، قبل از نصب، کف آپارتمان باید کاملا آماده باشد یعنی کف باید صاف، خشک وعاری از هرگونه رطوبت و محکم باشد. شرایط جوی و محیطی برای اتاق‌هایی که لمینت در آنها نصب می‌شود باید به‌طور دائمی از رطوبت نسبی 50-60 درصد و درجه حرارت 20 سانتی گراد برخوردار باشد.
اگر لمینت را برای محیط‌های خشک مورد استفاده قرار می‌دهید که میزان رطوبت آنها از مقدار گفته شده کمتر است می‌توانید از مواد مرطوب‌کننده مخصوصی که برای این منظور در بازار وجود دارد استفاده کنید.

شیوه نگهداری پس از نصب
نگهداری از لمینت‌ها پس از نصب کار دشواری نیست، اما موضوع بسیار مهمی است.
استفاده از پادری در قسمت ورودی منزل برای جلوگیری از ایجاد لکه یا انتقال آلودگی بر روی سطح لمینت، بسیار ضروری است.
هر نوع آلودگی اعم از قطرات آب، گل و لای و... را به محض ایجاد بر روی لمینت، از سطح آن پاک کنید و نگذارید برای مدت طولانی بر روی لمینت باقی بماند.
برای تمیز کردن سطوحی که با لمینت پوشش شده اند شوینده‌های مخصوص وجود دارد، هرگز از بخار شوی برای تمیز کردن سطوح لمینت استفاده نکنید.
از کشیدن اسباب و اثاثیه منزل روی لمینت‌ها جلوگیری کنید، زیرا لمینت‌ها برخلاف مقاومت و عمر بالایی که دارند در برابر خراشیدگی آسیب‌پذیر هستند


دکوراسيون کارشيو

طراحي , فروش, اجرا
نشاني:اصفهان , خيابان بزرگمهر , هشت بهشت غربي , حدفاصل گلزار و ملک , نبش کوچه ??
تلفن تماس:
09138375530
32736601_031

[ بازدید : 474 ] [ امتیاز : ] [ نظر شما : ]

[ ] [ ] [ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]