دفتر فروش و پخش کاغذ دیواری و پارکت کارشیو در اصفهان

فروش انواع کاغذ دیواری ,کفپوش لمینت پارکت ,کفپوش pvc در اصفهان و حومه

انتخاب کاغذ دیواری

انتخاب کاغذ دیواری

اولین نکته ای که در انتخاب کاغذ دیواری باید بدانید آن است که انتخاب کاغذدیواری همان قدر در نحوه دکوراسیون و خلق فضای زیبا در منزل اهمیت دارد که انتخاب مبلمان یا فرش مهم است؛ بنابراین اولین توصیه ما به شما آن است که قبل از انتخاب کاغذ دیواری در مورد هارمونی آن با دکور منزل خود مطالعه کنید. هماهنگی کفپوش خانه با کاغذ دیواری یکی از مهم ترین هماهنگی هایی است که در این انتخاب باید مورد توجه قرار دهید. به این ترتیب بهتر است از کاغذ دیواری های گلدار یا با طرح و شکل های شلوغ، برای خانه هایی با کفپوش ساده استفاده کنید و برعکس برای خانه های با کفپوش های دارای طرح و نقش از کاغذ دیواری های ساده! البته توجه به هارمونی رنگ ها مطابق با آنچه در شماره های قبل برای اصول انتخاب رنگ در دکوراسیون توصیه شد بسیار ضروری است. البته حتما توجه داشته باشید که قبل از انتخاب کاغذدیواری، به این نکته هم توجه کنید که کاغذ دیواری را علاوه بر اینکه مطابق با اصول و نحوه دکوراسیون منزل خود استفاده می کنید، به گونه ای انتخاب کنید که بعد از مدت زمانی کوتاه از طرح و رنگ آن خسته و دلزده نشوید. همچنین برای کاهش دادن هزینه ها، می توانید در هنگام خرید یک یا دو رول بیشتر از مساحت دیوار منزل خود کاغذ دیواری تهیه کنید تا اگر گذشت زمان باعث پارگی یا ایجاد آسیب در قسمتی از آن شد، مجبور نباشید به علت کمیاب شدن طرح مورد نظر در بازار کل کاغذ دیواری را تعویض کنید.

● کدام کاغذدیواری برای کدام سبک؟


هماهنگی نوع و طرح کاغذ دیواری با سبک و شکل چیدمان خانه نیز مهم است. به طور مثال برای خانه ای که سبکی بسیار فانتزی و مدرن دارد، باید از کاغذ دیواری هایی ساده و با نقش و نگار کم استفاده کنید و برای خانه هایی که با مبلمان استیل و فرش های ابریشمی چیدمان شده اند، باید کاغذ دیواری هایی سنگین با نقش و نگارهای برجسته به کار ببرید. اغلب کاغذ دیواری های موجود در بازار، قابل شستشو و نظافت هستند، اما معمولا به دلیل استفاده از نوع و میزان مواد به کار رفته در آنها از نظر کیفیت درجه بندی می شوند؛ بهتر است در زمان خرید توجه داشته باشید که کاغذ دیواری برای کدام قسمت از خانه انتخاب می شود تا متناسب با احتمالاتی که در مورد دفعات شستشوی آن می دهید از انواع بهتر و باکیفیت تری استفاده کنید. برای خانه هایی با سقف های بلند استفاده از کاغذ دیواری های با اشکال و خطوط افقی توصیه می شود؛ این نوع انتخاب گذشته از اینکه سقف را استانداردتر نشان می دهد در ایجاد صمیمیت در فضا نیز موثر است. کاغذ دیواری های بافت دار هم با عمق دادن به دیوارها عایق های نسبتا مناسبی برای جذب صدای محیط به حساب می آیند.

انتخاب کاغذ دیواری بر مبنای علم روانشناسی

اگر خواهان خلق فضایی آرام، منظم و همراه با آرامش هستید، انتخاب کاغذ دیواری هایی با رنگ های ملایم توصیه می شود، اما اگر احساس می کنید دلتان می خواهد فضایی شاد و پر هیجان داشته باشید، از رنگ های شاد با طرح های هندسی و هنری استفاده کنید. همچنین انتخاب کاغذ دیواری های ساده با رنگ های ملایم که کمتر در آنها شکل و طرحی دیده می شود، ضمن اینکه برای هماهنگی با انواع دکورها مناسب هستند، برای افراد تنوع طلب توصیه می شود.

هنگام انتخاب کاغذدیواری حواستان باشد که اگر طرح​های روی آن نزدیک به هم و در خطوط مرتب افقی و عمودی قرار داشته باشند، طرح موجود بر محیط اتاق غالب خواهد شد. پس اگر می​خواهید وسایل اتاق فوق بیشتر به چشم بیاید مراقب باشید از کاغذ دیواری با خصوصیاتی که ذکر شد استفاده نکنید.

اگر قصد دارید از کاغذدیواری گلدار و شلوغ برای اتاقی استفاده کنید بهتر است بدانید چنین طرح​هایی فضای اتاق را کوچک جلوه می​دهد. پس با توجه به ابعاد اتاق چنین طرح‌هایی را انتخاب کنید.برای وسیع​تر نشان دادن فضای یک اتاق از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که طرح​های افقی روی آنها نقش بسته است. طرح‌های زیگزاگی هم فضای اتاق را زنده‌تر جلوه می‌دهند.

فضاهایی مثل اتاق نشیمن که در واقع محیط​​های دورهمی است بهتر است با کاغذ دیواری​هایی با رنگ​های غالب گرم مثل قرمز، نارنجی یا زرد طراحی شود، چرا که به فضا صمیمیت خاصی می​بخشد.

اگر اتاقی دیوار​های کوتاه دارد و در نتیجه سقف آن هم کوتاه است بهتر است برای پوشش دیوارهایش از کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی استفاده کنید چون در اینصورت دیوارها بلندتر نشان داده می‌شوند.

توصیه‌های کاربردی:

1. در اتاق خواب‌هایی که نور کمی دارند و همین طور در اتاق نشیمنی که کم وسعت است،‌هاله ای از نور صورتی ملایم به کار ببرید؛ زیرا محیط را دلنشین و مهیج می‌سازد. هم چنین پرده‌ها، مبلمان و دیوار را با ترکیبی از رنگ سفید و کرم انتخاب کنید تا هماهنگی متناسبی در فضای اتاق به وجود آید.

2. مبل و صندلی قدیمی اتاق نشیمن را با پیراهنی از پارچه ی مخمل نرم به رنگ طلایی بپوشانید تاامروز جلوه کنند . سایه روشن‌هایی از شکلاتی و بژ، در کنار طلایی تأثیر گذاری این رنگ را فوق العاده بیش تر می‌کنند. چنانچه از پارچه ی مخمل نقره ای استفاده کنید، می‌توانید آن را در کنار آبی یا سبز رنگ پریده قرار دهید. همین طور با افزودن گلدانی پر از رزهای صورتی و سفید، یک حس خاص و زنانه در فضا ایجاد می‌کنید.

3. پرده‌های گیپور یا تورهای نقش دار باعث می‌شوند که پنجره‌های بزرگ جلوه ی زیادی پیدا کنند. هم چنین با انتخاب رومیزی یا روتختی قلاب دوزی شده و برودری در رنگمایه‌های ملایم صدفی و صورتی ، در اتاق‌های خواب و نشیمن جذابیت بیش تری ایجاد می‌کنید.

4. اگر مایلید پارچه‌های براق به کار برید، اما نمی خواهید اتاق تان خیلی پرزرق و برق شود، آن‌ها را در وسایل کوچک مثل کوسن ، رومیزی ، روبالشی یا مثلاً تابلویی که خود با پارچه ی هم رنگ مبلمان و اثاثیه درست کرده اید ، استفاده نمایید. پارچه‌های ابریشمی طبییعی یا مصنوعی و نیز ساتن براق برای این منظور مناسب اند.

5. پارچه‌های طرح دار چاپی برای پوشش مبلمان یا پرده انتخاب خوبی هستند، ولی زیاده روی در استفاده از آن‌ها، اتاق را خیلی یکنواخت و بی روح نشان می‌دهد. اما پارچه‌هایی با گل‌های برجسته که خیلی شلوغ نباشند، در اتاق‌های بزرگ کاربرد خوبی دارند.

6. می‌توانیم اتاق‌های بی روح و بی رنگ را به وسیله ی نصب پرده‌های خوش رنگ و طرح دار که با نوارهای طلایی و یراق‌های منگوله دار زربفت، از حالت سنگین و ساده خارج کرده، به محیط روحی تازه بدمیم. هم چنین به یاد داشته باشید که گرد آوردن مبلمانی با چوب تیره رنگ ، در کنار کف سازی سنگ و دیوارهای روشن ، همیشه بهترین ترکیب برای اتاق نشیمن است.

رنگ‌های مناسب کاغذ دیواری برای اتاق خواب

از آنجا که اتاق خواب خصوصی‌ترین فضا در هر خانه است، در طراحی دکوراسیون و انتخاب رنگ آن باید پیش از هر چیز سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را در نظر گرفت. با این وجود نباید از اصول طراحی رنگ در دکوراسیون و تاثیرات ناخودآگاهی که هر یک از خانواده‌های رنگی بر روی روح و روان ما به جا می‌گذارد، غافل شد.

ضمن مدنظر داشتن سلیقه ی صاحب اتاق خواب باید کاربرد یک اتاق خواب را نیز در نظر داشت. یک اتاق خواب باید همواره فضایی آرامش بخش و راحت باشد که مکانی مناسب برای خواب و استراحت را فراهم آورد.

هنگام طراحی رنگ یک اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ‌های درخشان پرهیز کنیم. چرا که ممکن است هنگام استراحت این رنگ‌ها آزار دهنده به نظر برسند

اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندکی تجملی هستید، استفاده از رنگ‌های به کار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین فضایی است.

رنگ‌های گرمی چون طلایی، نارنجی‌ها، قرمزهای پرمایه و آجری‌های به کار رفته در طرح‌های سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی باشکوه و گرم در یک دکوراسیون هستند. علاوه بر به کارگیری این رنگ‌ها در فضای اتاق استفاده از پارچه‌های ابریشمی و کتان طرح دار، تابلوها و مجسمه‌های زینتی شرقی، پارچه‌های سوزندوزی و قلمکار غنا جذابیت این دکوراسیون را دوچندان می‌کند. برای نیل به موفقیت در ترکیب سطوح طرح دار گوناگون در چنین دکوراسیونی لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند که رنگ ساده و روشن روی دیوارهای اتاق می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.

ترکیب رنگ‌های زرد و سبز از آنجا که سبز یکی از رنگ‌های مشتق شده از زرد است، در فضای اتاق خواب بسیار موفق و مناسب خواهد بود. اما باید به خاطر داشته باشیم که غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یک اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن می‌افزاید، اما در یک اتاق خواب اختصاصی قسمت اعظم فضا به رنگ زرد سادگی و آرامشی که لازمه یک اتاق خواب است به آن می‌بخشد؛ حال آن که غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی می‌بخشد.

انتخاب رنگ در اتاق کودکان خود از قواعدی جداگانه برخوردار است. اتاق خواب نوزادان را بهتر است با رنگ‌های ملایم و پاستلی آرایش کنیم. اتاق خواب کودکان خردسال و نوجوانان را نیز می‌توانیم با رنگ‌های شاد و پرانرژیتر زینت دهیم.

استفاده از ترکیب رنگ‌های‌هارمونیک که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته اند نیز در دکوراسیون یک اتاق خواب می‌تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. به عنوان مثال استفاده از تنالیته‌های مختلف رنگ بنفش و سبز در کنار یک رنگ روشن متضاد مانند کرم فضایی زیبا می‌آفریند. آنچه باید در طراحی رنگی دکوراسیون یک اتاق خواب همواره در نظر داشته باشیم این است که نه تنها انتخاب مجموعه‌های از رنگ‌ها بلکه میزان به کارگیری آنها و سطوحی که اشغال می‌کنند در مقایسه با هم نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.

همچنین ایجاد رابطه میان سطوح رنگی گوناگون با استفاده از جزئیاتی چون یک قاب عکس،حاشیه‌های کاغذدیواری نصب شده به دیوار، تکرار طرح خاصی بر روی ملحفه و روبالشی‌ها و یا حتی قرار دادن یک جفت آباژور یا گلدان بر روی پاتختی‌ها یا میز آرایش می‌تواند به دکوراسیون یک اتاق انسجام و هماهنگی بیشتری ببخشد.

هزینه های خرید کاغذ دیواری را مدیریت کنید

تنوع بسیار زیاد انواع کاغذدیواری های موجود در بازار که با اندازه ها و طول و عرض های متفاوت عرضه می شوند بسیاری مواقع خریداران را در محاسبه هزینه ها و همین طور محاسبه درست میزان کاغذ دیواری مورد نیاز دچار اشتباه و سردرگمی می کند. از سوی دیگر چون دیوارهای خانه به طور کامل، مستقیم و دارای یک سطح نیست و بیشتر خانه ها دارای ستون و دیوارهای کاذب و غیر مفید هستند، بنابراین هم از رول های بیشتری نسبت به محاسبه شما استفاده می شود و هم در بعضی از مواقع کاغذها اضافه می آیند. برای اینکه کمتر با این مشکل مواجه شوید، بهتر است متراژ دیوارها و میزان پرتی ها را به طور کامل اندازه بگیرید

.

دکوراسیون کارشیو


طراحی , فروش, اجرا
نشانی:اصفهان , خیابان بزرگمهر , هشت بهشت غربی , حدفاصل گلزار و ملک , نبش کوچه ۱۳
تلفن تماس:
09138375530

32736601_031


موضوعات: ديوار و سقف {کاغذ ديواري.رنگ...},
[ بازدید : 730 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 22 شهريور 1394 ] [ 18:40 ] [ پیمان حاجتی ]

[ ]

مطالب مرتبط

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]