دفتر فروش و پخش کاغذ دیواری و پارکت کارشیو در اصفهان

فروش انواع کاغذ دیواری ,کفپوش لمینت پارکت ,کفپوش pvc در اصفهان و حومه

نکاتی در مورد کاغذ دیواری و پارکت ( کفپوش لمینت پارکت) اصفهان

نکاتی در مورد استفاده از کاغذدیواری :

استفاده از کاغذ دیواری این امکان را فراهم می کند که به جای طرح های ساده و محدود قابل اجرا با رنگ های ساختمانی، گستره وسیعی از طرح ها و حتی بافت های گوناگون را انتخاب کنیم و همینطور طرح ها و رنگ هایی که به وسیله کاغذدیواری می توان روی دیوار به وجود آورد، در حقیقت با نقاشی دیوارها غیرممکن است.

اگر به منزل جدیدی نقل مکان می کنید یا قصد دارید دکوراسیون منزلتان را عوض کنید پیش از آن که با یک نقاش ساختمانی قراردادی عقد کنید به امکانات دیگری که برای پوشش دیوارهای منزلتان وجود دارند نیز بیاندیشید.


در جاهایی که رنگ آمیزی دیوارها نمی تواند جلوه مطلوب و مورد نظر شما را به وجود آورد، و اگر تمایل دارید طرح و نقشی خاص را با جلوه ای جذاب و متمایز بر دیوار داشته باشید یا منظره ای دیدنی را روی دیوار خانه خود ایجاد کنید، یکی از بهترین گزینه ها، استفاده از کاغذدیواری است.



اگر دیوارهای خانه شما فرمی نازیبا و بد دارند می توان از کاغذدیواری برای پوشاندن عیوب دیوار بهره گرفت. همچنین دیوارهای پوشیده شده با کاغذدیواری های مرغوب خیلی سریع تر و آسان تر از دیوارهای رنگ شده تمیز می شوند. بنابراین کاغذدیواری برای فضاهایی که دیوارهایش زود به زود نیاز به تمیز کردن دارند، مانند اتاق کودک، گزینه مناسب تری است.

اگر از رنگ های یک دست و ساده برای پوشش دیوارهای منزل خسته شده اید یا بوی رنگ شما را آزار می دهد بهترین چاره برای شما استفاده از کاغذدیواری است.


کاغذ دیواری به دلیل نداشتن بوی رنگ و نصب سریع می‌تواند جایگزین خوبی برای رنگ‌های معمولی باشد. بسیاری از افراد به دلیل داشتن آلرژی به بوی رنگ، کاغذدیواری را به دیگر پوشش‌ها ترجیح می‌دهند. در ضمن در ساختار برخی رنگ‌ها سرب وجود دارد که برای سلامت کودکان مضر است‌ ولی کاغذ‌دیواری‌ها غالبا سلامت‌محورند.


در ابتدای قرن بیست و یکم با پیشرفت تکنولوژی و با ساخت کاغذهای مقاوم، کاغذ دیواری ها جای خود را در دنیای دکوراسیون بازیافته اند. پیشرفت تکنولوژی در تولید کاغذ دیواری به این معنا است که کاغذ دیواری های امروزی از مواد متنوعی مانند پارچه ها، الیاف گیاهی و یا براده های چوبی تهیه می شوند در حالی که وجود آستری از پی. وی. سی (PVC) موجب دوام قابل ملاحظه آنها می گردد.


کاغذ دیواری های امروزی 100% قابل شستشو بوده و به راحتی با دستمالی مرطوب تمیز می شوند. به این ترتیب شاید بهتر باشد نام این محصول را از «کاغذهای دیواری» به «پوشش های دیواری» تغییر دهیم.


کاغذدیواری‌های جدید که در بازار وجود دارند، معمولا الیافی، قابل شستشو، ضدخش ، آکوستیک و با طول عمر بالا و مرغوب هستند و می‌توانند جایگزین خوبی برای دیگر پوشش‌های دیواری باشند.


انواع کاغذ دیواری :


کاغذدیواری هایی که دارای پوشش وینیل هستند بادوام ترین انواع کاغذدیواری ها محسوب می شوند. این نوع از کاغذدیواری ها هم چنین قابل شستشو و ضد آب هستند. همین نوع از کاغذدیواری خود به دو نوع تقسیم می شود: نوع اول در قسمت پشت کاغذ دیواری دارای لایه ای از وینیل است و نوع دوم دارای لایه ای از وینیل در قسمت روی کاغذ دیواری است که مسلما نوع دوم دوام بیشتری دارد. نوع اول قابل شستشو و ضد آب است و راحت تر از روی دیوار کنده می شود. بنابراین نوع دوم کاغذ دیواری های دارای پوشش وینیل، می توانند مناسب ترین گزینه برای انتخاب باشند.کاغذ دیواری روی دیوارهای گچی سفیدکاری شده و رنگ خورده قابل نصب است.


کاغذ دیواری را نمی توان مستقیما روی سطوح کاشی شده، فلزی یا بتنی چسباند و در صورت لزوم، سطوح مورد نظر باید با چسب مخصوص زیر سازی و ماستیک شوند.




چرا کاغذ دیواری از رنگ بهتر است؟


به چند دلیل میتوان گفت که کاغذ دیواری از رنگ بهتر است!


1: قیمت: برای مثال شما اگر بخواهید یک خانه ی 100 متری را که دارای پذیرایی و دو اطاق می باشد را نقاشی کنید، چیزی حدود 2.500.000 تومان باید پرداخت کنید که این فقط شامل رنگ کردن دیوارها و سقف میباشد و اگر ساختمان گچ بری هم داشته باشد برای مثال فقط دو ردیف گچ بری چیزی حدود 850.000 تومان به مبلغ اضافه میشود. اما اگر بخواهید آن را کاغذ کنید چیزی حدود 35 رول کاغذ دیواری نیاز دارید که قیمت کاغذ دیواریها متفاوت است.


اگر با قیمت معقول 60.000 الی 90.000 تومان به همراه نصب که برای کاغذ دیواری مناسب است هزینه ی کاغذ دیواری بین 2.000.000 الی 3.200.000 تومان متغییر خواهد شد . پس متوجه میشوید که هزینه چندان تفاوتی نخواهد داشت.


2: تنوع: رنگها به چند دسته ی پلاستیکی –روغنی –اکریلی- پلی استر و چند نمونه ی دیگر تقسیم بندی میشود که برای درآوردن طرحهای دلخواه میتوان آنها را به چندین طرح کلی درآورد که در اکثر طرحها و ساختمانها بیش از چند طرح و رنگ استفاده می شود.


اما تنوع کاغذ دیواری بعد از چند دهه تکرار امروزه به جایی رسیده که سالیانه شاهد ورود چندین آلبوم جدید از شرکتها با تنوع چند هزار در آلبومهای جدید هستیم. همچنین طرح های بسیار متنوع کاغذ دیواری های امروزی پاسخگوی هر نوع سلیقه ای هستند.

3: سرعت اجرا : امروزه در قرنی که به آن قرن اتم گفته میشود و مردم حتی برای درست کردن غذا و یا استراحت و تفریح وقت کافی ندارند !!!


آیا میتوان گفت که یک خانه با اثاث را حدود 3 هفته یا بیشتر نایلون پیچ کرد و منتظر ماند که نقاشان عزیز تا چند روز دیگر کار دارند و میخواهند در و دیوار را رنگ کنند؟


اما کاغذ دیواری کردن همچین خانه ای در حدود 2 روز کار دارد و اگر آن را با رنگ مقایسه کنیم چیزی حدود 10% زمان رنگ را به خود اختصاص میدهد.که این تفاوت زمان هم بسیار شگرف و باور نکردنیست.


4: نداشتن ریخت و پاش: برای رنگ نیاز است که فرشها و مبلها جمع شده و روری آنها را نایلون کشید.


ریختن رنگها به تمام نقاط خانه به همراه گرد و خاک هنگام سمباده زنی باعث میشود که تمام اثاثه و لوازم بعد از کار گرد گیری و دستمال کشی شود.


وسایل نقاش از قبیل حلبهای روغن و رنگ و تینر و نردبان های بلند و ... خانه ی شما را برای چند هفته به میدان جنگی تبدیل میکند که به آسایش و روان شما لطمه میزند .بوی بد رنگ و تینر هم بر این جنگ نابرابر میافزاید تا شما را بعد از چند روز از پا درآورده و از کرده ی خویش پشیمان کند.


برای کاغذ دیواری کافیست که فرشها را به فاصله ی 1 متر از دیوارها تا کرده و منتظر شوید که دیوارها کاغذ شود و بعد شما با یک تی کشیدن ساده میتوانید به راحتی لکه های احتمالی از چسب کاغذ دیواری را پاک کرده و فرش را تا کنید.


حتی میتوان در محل های خیلی شلوغ خانه که اثاثیه ی فراوانی وجود دارد و جابجایی آنها مشکل است قدم به قدم و دیوار به دیوار این کارها را انجام داد که صاحب خانه با مشکل بزرگ جابه جایی وسایل مواجه نشود.چسب بی بو و حلال با آب که به راحتی با آب حتی بعد از خشک شدن تمیز میشود یکی از بزرگترین مزییت های کاغذ دیواریست.





مزایای کاغذ دیواری :


۱- صد در صد قابل شستشو (با مواد شوینده و آب گرم)


۲- ثبات رنگ (در مقابل نور خورشید)


۳- با دوام و عمر طولانی (بیش از 20 سال)


۴- عایق رطوبتی و حرارتی


۵- ضد غبار


۶- پوشش مناسب برای رفع معایب دیوار


7- اجرای طرح دلخواه و سفارشی در ابعاد آزاد



چگونه مناسب ترین کاغذ دیواری را بیابیم؟


کاغذ دیواری باید متناسب و هماهنگ با رنگ و سبک وسایل موجود در فضا باشد. ابتدا به رنگ های موجود، نوع کف پوش و سبک دکوراسیون خانه خود و وسایل و مبلمان موجود در دکوراسیون خانه تان توجه کنید که در اصل آنها دارای چه سبک و جلوه ای هستند؛ سپس به دنبال کاغذدیواری متناسب با همان سبک بروید.

توصیه دیگر ما این است که حتما از طراح کمک بگیرید؛ او را در جریان رنگ و طرحی که در ذهن دارید قرار دهید. برای مثال از او بخواهید آلبوم های موجود را که طرح های موجود در آن نزدیک به طرح و رنگ مد نظر شماست برایتان بیاورد. استفاده از کاغذ دیواری امکان به کارگیری خلاقیت و ابتکار بیشتری را در اختیار دکوراتور یا طراح دکوراسیون داخلی قرار می دهد و این امکان را نیز برای صاحب خانه فراهم می کند که به جای طرح های ساده و محدود قابل اجرا با رنگ های ساختمانی، گستره وسیعی از طرح ها و حتی بافت های گوناگون را بنا به سلیقه خود برای هر یک از فضاهای منزل انتخاب کند.

در خصوص موارد موجود در هر آلبوم و نحوه قرارگیری نمونه ها در آن، از فروشنده راهنمایی بخواهید و تنها مواردی را که فکر می کنید با دکوراسیون خانه شما هماهنگ است نشانه بگذارید. پس از بازدید از کل آلبوم ها، به سراغ موارد علامت گذاشته شده بروید، این بار با دقت بیشتر و آرام تر آنها را مشاهده کنید و با نمونه رنگ دکوراسیون خانه خود تطبیق دهید. از میان این موارد بهترین و مناسب ترین گزینه ها را انتخاب کرده و از فروشنده بخواهید تا نمونه ای از آن را در اختیار شما بگذارد تا برای تصمیم و انتخاب نهایی آنها را به خانه بیاورید؛ سپس گزینه ای را که بهترین جلوه را در نورپردازی شب و روز خانه شما داشت انتخاب کنید.

کاغذ دیواری نسبت به رنگ امکان مانور بیشتری در تصحیح نمای ظاهری خانه در اختیار ما قرار می دهد به عنوان مثال با استفاده از طرح‌های افقی، می‌توانید خانه را وسیع‌تر و پهن‌تر از آنچه که هست، نشان ‌داده و در عین حال با استفاده از طرح‌های عمودی و با فاصله می‌توانید دیوارها را بلندتر جلوه داده و این حس را القا کنید که انگار سقف در فاصله‌ای مرتفع‌تر از ارتفاع واقعی‌اش قرار گرفته است و یا استفاده از کاغذ دیواری های بافت دار علاوه بر عمق بخشیدن به دیوارهای اتاق، صدای محیط را نیز جذب می کنند و نسبت به سطوح براق و دیوارهای رنگ شده از انعکاس صدا جلوگیری می کنند.


به عنوان مثال می توانیم برای اتاق نشیمن از نوعی کاغذدیواری بافت دار ساخته شده از طرح گل و برای اتاق کودکان از کاغذ دیواری هایی با طرح های کارتونی، عروسکی و یا تصاویر حیوانات یا هزاران طرح دیگر انتخاب کنیم.


چنانچه فضایی آرام و آرامش بخش را می پسندید از انواع کاغذ دیواری های گلدار با رنگ های ملایم استفاده کنید و یا چنانچه از فضایی پرانرژی و زنده لذت می برید کاغذ دیواری هایی با رنگ های درخشان و شاد و طرح های مدرن و هندسی را به کار ببرید. طرح هایی که برای پوشش دیوار هر یک از اتاق ها به کار می برید باید با روح و کاربرد آن فضا متناسب باشد.طرح های گل دار، هندسی و یا تصویری هر یک اثری خاص برروی حالات و احساس افراد باقی می گذارند.


استفاده از کاغذ دیواری به عنوان پوشش دیوارهای یک اتاق توجه بیشتری را در انتخاب مبلمان، کفپوش و باقی اجزای دکوراسیونی یک اتاق طلب می کند. اگر کف اتاق ساده و به رنگ های خنثی است می توانید از کاغذ دیواری های گلدار با طرح های شلوغ بهره بگیرید اما چنانچه در کف پوشش طرح دار و شلوغ استفاده می کنید کاغذ دیواری را با طرح های ساده و رنگ های ملایم در نظر بگیرید و از ترکیب طرح های شلوغ در دیوار و کف با هم بپرهیزید. همچنین این امر را در انتخاب مبلمان و سایر وسایل اتاق نیز در نظر داشته باشید.


کاغذدیواری‌هایی که رنگ گرم مانند زرد، نارنجی، قرمز، آجری، زرشکی و هلویی دارند، محیط را دلنشین و جذاب می‌کنند. با استفاده از این رنگ‌ها می‌توانید فضا را غیر رسمی و خوشایند کنید. بهتر است از این رنگ‌ها در اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و محلی که برای دور هم جمع شدن در نظر گرفته‌اید، استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های گرم در اتاق‌های شمالی هم توصیه می‌شود.


اگر الگوی کاغذدیواری‌تان خیلی نزدیک به هم و مرتب در خطوط افقی و عمودی قرار داشته باشد، نقش کاغذدیواری بر جلوه محیط غلبه خواهد کرد؛ به نحوی که مبلمان و وسایل داخل اتاق کمتر دیده می‌شوند.


با استفاده از طرح‌های قطری و زیگزاگ می‌توانید محیط را زنده‌ و پویا جلوه ‌دهید. چنین طرح‌هایی به عنوان طرح‌های انرژی‌زا شناخته می‌شوند.





تاثیر


طرح و مدل کاغذ دیواری


اتاقهای بزرگ را کوچکتر نشان می دهد

حس آرامش القا می کند


رنگ تیره


ترکها و عوارض دیوار را می پوشاند

می تواند برای بزرگتر جلوه دادن فضاهای کوچک استفاده شود


طرح گلدار یا تکرار شونده


فضاهایی دنج و صمیمی ایجاد می کند

کمک می کند تا اتاقهای خیلی بزرگ معقولتر به نظر بیایند


طرحهای بزرگ


اتاقها را بزرگتر جلوه می دهد

حس ملایم و دوستانه ایجاد می کند


رنگ روشن


به فضا حس بزرگی و وسعت می دهد

توجه ها را به سمت همه طرحهای رنگی جلب می کند

در اتاقهای کوچک پرکاربردتر است


طرحهای کوچک


خطوط عمودی ، دیوارها و سقف را بلندتر نشان می دهند

خطوط افقی اتاق را کشیده تر نشان می دهند

برای فضاهای کوچک یا با سقف کوتاه مناسب هستند


خطوط




هر رول کاغذ دیواری چند متر مربع را پوشش می دهد؟


اگر عرض رول کاغذ دیواری 53 سانتیمتر ( و طول 10 متر ) باشد، یک رول آن معادل 5.3 متر مربع است.


اگر رول کاغذ دیواری با عرض 70 سانتیمتر ( و طول 10 متر ) باشد، یک رول آن معادل 7 متر مربع است.


و اگر عرض رول کاغذ دیواری 106 سانتیمتر ( و طول 15 متر ) باشد، یک رول آن معادل 16 متر مربع است که در هر سه مورد باید پرتی (دور ریز) کار را هم در نظر گرفت.



هزینه نصب کاغذ دیواری چگونه محاسبه می شود ؟


هزینه نصب کاغذ دیواری با در نظر گرفتن متراژ و تعداد رول های کاغذ دیواری و با احتساب اجرت زیرسازی و نصب، هزینه چسب و ایاب و ذهاب بین خریدار و نصاب توافق می شود.


برخلاف دیوارپوش های دیگر کاغذ دیواری را براساس مترمربع محاسبه نمی کنند بلکه قیمت هر رول را محاسبه می نمایند؛ بنابراین شما باید براساس اینکه هر رول چند متر است و چند متر از فضای مورد نظر شما را پوشش می دهد اقدام به خرید رولی کاغذ دیواری مورد نظرتان نمایید.



جدول راهنمای علائم کاغذدیواری :


درصورتی که قبلا چند آلبوم کاغذدیواری را مطالعه کرده باشید، حتما با علایمی در پشت یا روی صفحات آنها مواجه شده اید. این علایم استاندارد، حاوی پیغامی درخصوص جنس، کیفیت و نحوه استفاده از آن کاغذدیواری ها میباشند


کارکرد


نشانه


کارکرد


نشانه


عدم انطباق دو کاغذ در کنار هم (سانتی متر)



مقاوم در برابر آب



قابل نصب از هر دو سو



قابل شستشو



چسب کاری روی کاغذ



قابلیت شستشوی بالا



چسب کاری روی دیوار



مقاوم در برابر ساییدگی و خراش



قابل جدا شدن از دیوار



مقاومت خوب در برابر نور خورشید



قابل جدا شدن از دیوار - مرطوب



مقاومت عالی در برابر نور خورشید



قابل جدا شدن از دیوار - خشک



انطباق دو کاغذ در کنار هم - آزاد



نقش برجسته



انطباق دو کاغذ در کنار هم (سانتی متر)






نحوه تمیز کردن و شستشوی کاغذ دیواری :


کاغذ دیواری های قابل شستشو را بدلیل وجود لایه ضد آب وینیل روی آن، می توان به صورت مرطوب (مثلا با اسفنج خیس ) تمیز کرد، که البته این شامل پاشش آب مستقیم نمی شود.بسته به نوع کاغذدیواری و مواد به کار رفته در آن، شست و شوی آنها نیز متفاوت است اما نکاتی درخصوص شست وشوی کاغذدیواری وجود دارد که عبارتند از:


استفاده از آب گرم، مایع ظرفشویی و اسفنج نرم برای شست وشو.


برای کاغذهای نازک استفاده از آب گرم تمیز بدون مایع شوینده، توصیه می‏شود.


قبل از شست وشو، گرد وغبار روی کاغذ دیواری را پاک کنید.


شست وشوی کاغذدیواری باید از بالای دیوار انجام شود.


آبکشی باید با استفاده از اسفنج تمیز، نرم و خشک انجام شود و برای این کار اسفنجی را در آب ولرم تمیز بفشارید و روی کاغذ دیواری بمالید. تا جایی که می‏توانید برای این کار از آب کمتری استفاده نمایید تا کاغذ برنیاید. با استفاده از یک حوله تمیز و خشک، کاغذها را خشک کنید. کاغذ دیواری های ضد آب مانند کاغذدیواری های اکریلیک یا ونیلی را با استفاده از آب گرم، مایع ظرفشویی و اسفنج نرم بشوئید و هرگز از ابزار ساینده استفاده نکنید. هرگز از مواد شوینده با ترکیبات قوی مانند سفیدکننده استفاده نکنید.


مزایای استفاده از پارکت :


پارکت پوششی از جنس چوب است که برای کف داخل ساختمان استفاده می شود. بدین صورت که قطعات پارکت را به صورت موازی در کنار هم قرار می دهند تا کف ساختمان پوشیده شود.



کفپوشهای پارکت، با ظاهری چشم نواز و طراحی مد روز، از مقبولیتی غیر قابل رقابت برخوردارند. این کفپوشها، تمامی زیبائی که شما از یک پوشش چوبی انتظار دارید را به شما عرضه خواهد کرد.


پارکت به عنوان سالم ترین کفپوش جهان از نظر سلامت و بهداشت و پاکیزگی شناخته میشود و از نظر اقتصادی باید پارکت را به عنوان یک سرمایه تلقی کرد نه کالای مصرفی، زیرا این کفپوش همیشه ارزش مالی خود را حفظ می کند و موقع فروش ملک به مراتب بیش از بهای خود ایجاد ارزش افزوده می کند.


پارکت ها در ابعاد و اندازه های مختلف وجود دارند و به دلیل وجود مواد پلاستیکی، مانع از خوردگی‌های موریانه‌ای و حشرات موذی می شوند. البته بهترین متریال برای کف ساختمان مسکونی چوب و مشتقات آن نظیر پارکت میباشد اما کفپوش پی وی سی هم گزینه مناسبی میباشد که خوصوصیاتی مابین سنگ و پارکت را دارا میباشد.


پارکت فرآورده ای صد در صد طبیعی و بخشی از حیات نباتی است و با واکنش ها و رفتاری همانند خواستگاه اولیه حیاتی خود، گرایش به ایجاد تعادل رطوبتی با محیط اطراف خود دارد. پارکت ها در مقابل فاکتورها و عوامل محیطی مقاومت زیادی دارند و در برابر استفاده طولانی مدت، امتحان خودشان را پس داده اند. رنگ، نقش و زیبایی آنها سالیان سال حفظ می شود.



اما با مراقبت از این محصول با ارزش و رعایت برخی اصول ساده نگهداری، می توان گفت که پارکت یکی از آسان ترین کف پوش ها از نظر نگهداری و نظافت است.

اشعه ماورای بنفش خورشید هم نمی تواند به پارکت ها آسیبی برساند یا رنگ و روی شان را از بین ببرد. بنابراین اگر اتاق شما آفتاب رو است درباره انتخاب بدون نگرانی از بابت اشعه های خورشید پارکت ها را انتخاب کنید.



مزایای پارکت نسبت به سرامیک :


مشکلی که امروزه در کشورمان با آن روبرو هستیم عوارض ناشی از استفاده از سنگ و سرامیک میباشد که به علت سرمایی که از طریق کف پا به بدن منتقل میگردد باعث عوارضی چون کمردرد و پا درد میشود و البته مشکل تنها این نیست و سالانه صدها نفر به دلیل سر خوردن بر روی سنگ و سرامیک روانه بیمارستانها میشوند و رسیدن به این نتایج مستلزم نگاهی به گذشته خودمان و اطرافیان است.


پارکت امروزه با توجه به قیمت مناسب و سرعت اجرای بسیار بالا، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است که به تدریج جای موکت و سرامیک را کاملا میگیرد و اگر بخواهیم آنها را از نظر قیمت مقایسه نماییم پارکت تقریبا با سرامیک ها و موکت ها برابری میکند.


در مقایسه پارکت با موکت طبق آمار منتشر شده توسط مؤسسات شستشوی فرش و موکت در ایالات متحده، بیش از یک سوم وزن موکت را گرد و خاک و غبار ته نشین شده در لابلای پرز و تار و پود آن تشکیل می دهد. تصور کنید تنفس دائمی در چنین فضایی چقدر می تواند مضر باشد .


پارکت از جنس چوب است و بدیهی است که استقامت آن در برابر ضربه و رطوبت از سرامیک خیلی کمتر است و به همین علت شرایط نگهداری خاصی را می طلبد. اما در کنار این امر دارای مزایایی است که انتخاب آن را تشریح میکند. بعنوان مثال خاصیت عایقی آن در برابر صدا و گرما بسیار بالاتر از سرامیک است. این امر موجب میشود تا در فصل زمستان با قرار گرفتن پا بر روی آن احساس سردی به بدن منتقل نشود. از دیگر مزایای آن نرم تر بودن آن است که برای بازی کودکان مناسب تر است و نیز هنگام برخورد اشیاء احتمال شکستن آن را کاهش میدهد.


سبک بودن پارکت لمینت، تنوع در رنگ بندی و طرح، قیمتهای مختلف و متناسب آن با هر بودجه و سلیقه ای و مهمتر از همه این موارد صرفه جویی در زمان و سرعت در نصب، این محصول را به عنوان یکی از اصلی ترین انتخابها برای پوشش کف قرار می دهد .


ضد خش بودن، نسوز بودن روکش نهایی و نظافت راحت پارکت را می توان یکی دیگر از مزایای استفاده از این پوشش زیبا نام برد. علاوه بر این، طرح ها و رنگ های متنوع آن موجب میشود، هر سلیقه ای آنرا انتخاب کند.



فرق پارکت با کفپوش :


تفاوت بین کفپوش و پارکت در این است که کفپوش از جنس PVC است و یا به عبارتی پلاستیکی می باشد و از امتیازات آن قابل شستشو بودن آن است، اما پارکت از جنس چوب می باشد.


کفپوش های پی وی سی از موادی به نام پلی ونیل کلراید تشکیل شده اند که به عنوان متریال اصلی و یک لایه دکوراتیو که نمایی کاملا مشابه چوب طبیعی و پارکت را دارد و یک لایه محافظ که بر روی آن کشیده شده است.


ظاهر کفپوش پی وی سی کاملا شبیه پارکت بوده و فرق آنچنانی با هم ندارند تفاوت اصلی آنها در متریال آنهاست و مقاومتشان به علت لایه محافظ شیشه ای لمینیت ضد خشی است که بر روی پارکت کشیده شده است.


نصب کفپوش نسبت به پارکت زمان بیشتری می برد، کفپوش ها را معمولا در فضاهای اداری و تجاری استفاده می کنند که نیاز به شستشوی مداوم است. در منازل مسکونی معمولا فقط در آشپزخانه ها و راه پله ها که احتمال ریزش آب همواره وجود دارد نصب می شود، ولی پارکت معمولا برای کف حال پذیرایی و اتاق ها و راه پله ها مورد استفاده قرار می گیرد.


از نظر قیمت، کفپوش از پارکت ارزانتر است اما به دلیل گرانتر بودن هزینه نصب و زیر سازی، نهایتا قیمت تمام شده کفپوش و پارکت بسیار به هم نزدیک است.

از نظر ظاهر و ابعاد، کفپوش تایل و پارکت تقریبا به یک اندازه هستند. به هر صورت پارکت چون از جنس چوب است راه رفتن روی آن احساس بهتری را به انسان می دهد.


پارکت به صورت کلیک نصب می شود اما کفپوش نیاز به چسب دارد.

البته با توجه به این نکته که کفپوش پس از نصب، قابلیت کندن و نصب مجدد در فضایی دیگر را ندارد و همچنین از نظر زیبایی نسبت به پارکت در رده پائین تری قرار دارد.


از مهم ترین ویژگی های کفپوشPVC، ضد آب بودن آن است. کفپوش علاوه بر دوام بالا، خاصیت ارتجاعی خوبی نیز دارد . این پوشش ها همانند پارکت، عایق حرارتی هستند و کف اتاق را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه می دارند و اشیای بلوری و چینی نیز در برخورد با آنها به راحتی شکسته نمی شوند .



ویژگیهای پارکت :



نصب سریع - تنوع در طرح و رنگ - مقاوم در برابر خراش - مناسب برای منازل و ادارات - مقاوم در برابر اشعه های UV - سازگار با محیط - مناسب برای گرمایش از کف - مقاوم در برابر سایش - مقاوم در برابر لکه - مقاوم در برابر حرارت (حتی ذغال افروخته ) - نصب پارکت به آسانی و بدون نیاز به ضربه نوع اتصالات بکار رفته در پارکت موجب چفت شدن کامل درزها گردیده و در برابر نفوذ رطوبت، ماندگاری و استقامت این کفپوش ها را تضمین می نماید.


استقامت بالا و مقاومت در برابر سائیدگی .


مقاومت در برابر فشار و ترک خوردگی .


مقاومت در برابر خاکستر و آتش سیگار .


نظافت و نگهداری آن بینهایت آسان است.


مناسب برای استفاده اقتصادی در سیستم گرمایش از کف


یکی از منحصر به فردترین ویژگی های پارکت ها قابلیت انتقال پذیری این محصول است .


عدم رشد کپک و قارچ .


ضد حساسیت بوده و لکه ذرات خاک و یا بوها را در خود نگاه نمی دارد.


پارکت از 4 قسمت تشکیل شده است


لایه رویی که باعث عدم ایجاد هر گونه خراش، سایش و نفوذ رطوبت به مغز HDF میشود که میزان ضخامت این لایه استاندارد آن را برای استفاده های مختلف تعیین می کند.


لایه دوم که همان نقش پارکت محسوب می شود در طرح ها و رنگ های متنوع برای سلیقه های مختلف تولید می شود.


لایه سوم HDF بوده که قسمت اصلی ساختمان پارکت می باشد.


لایه ی پایینی که مانع نفوذ رطوبت و حشرات به آن می شود.





نصب پارکت به چه صورتی انجام می گیرد؟


پارکت و کفپوش هر دو نیاز به زیرسازی دارند و کف نباید پستی و بلندی داشته باشد و باید کاملاً پاک و عاری از بقایای گچ کاری، و تکه سیمان های خشک شده و بقایای بتونه، رنگ و روغن و ... باشد به طوری که کف باید کاملا مانند آیینه صاف و یکدست شود. این کار توسط نصاب و یا گچکار ماهر انجام می شود و بسته به میزان زیرسازی، هزینه آن جداگانه دریافت می گردد. قبل از نصب پارکت باید از سیمان و گچ برای زیرسازی کف استفاده شود. عایق کاری کف، پیش از ریختن کف بتنی یا نصب موزاییک، یکی از اساسی ترین عوامل برای تضمین ایمنی و پایداری مادام العمر این کفپوش زیباست . این اقدام مهم سبب می شود که جلوی انتقال انواع رطوبت های جانبی و عارضی به طرف چوب سد شود و بدین ترتیب اثرات مخرب آن برای همیشه خنثی شود.


پس از پاکسازی کف، بر روی سطح زیر پارکت، لایه ای از فوم پهن میشود. سپس نصاب، قطعه های پارکت را کنار هم قرار داده و آنها را به هم متصل می نماید.


در صورتی که کف فعلی شما سرامیک بوده و کاملا تراز باشد و فرورفتگی یا برآمدگی مشخصی نداشته باشد هیچ نیازی به زیر سازی نیست و یک لایه فوم پهن شده و روی آن ست های پارکت به هم کلیک می شوند.


اتصال پارکت ها توسط شیارهای تعبیه شده در چهار طرف آن صورت میگیرد، بطوری که شیار پارکت درون قطعه کناری اش جای گرفته و به اصطلاح کلیک میشود. نکته جالب این است که برای نصب پارکت از چسب استفاده نمی شود و هر گاه نیاز به تعویض قطعه ای از پارکت باشد، میتوان قطعات را جدا نموده و قطعه مورد نظر را تعویض کرد.


پارکت را در محلی که میخواهید اجرا شود، حداقل به مدت 48 ساعت قرار دهید و علت این کار، هم دما شدن پارکت با محیط میباشد.


برای دورتادور کار نیاز به ابزاری دارید که فاصله بین پارکت و دیوار (درز انقباض و انبساط) را که حدود یک سانتیمتر میباشد را پوشش دهد که بهترین ابزار قرنیز میباشد و برای بعضی از قسمت ها که ارتفاع قرنیز برای آن مناسب نیست از ابراز های دیگر مانند اسکوتیا و میت استفاده میگردد. البته برای کسانی که میخواهند قرنیز سنگی دیوار را جدا نکنند از ابراز اسکوتیا استفاده میشود.برای پوشاندن قرنیز های سنگی میتوان از برچسب های روکش قرنیز با رنگ دلخواه خود استفاده نمایید و سپس از ابراز اسکوتیا برای کناره ها استفاده نمود. رنگ قرنیز را متناسب با رنگ پارکت انتخاب نمائید و یا متضاد و تیره تر از پارکت نصب شود.



فوم زیر پارکت برای چیست؟


فوم یک لایه ابر مانند است که برای استفاده در زیر پارکت پهن میشود و این فوم باید 2 میلیمتر ضخامت داشته باشد و اگر ضخامت فوم از 2 میلیمتر بیشتر یا کمتر باشد، مشکلات فنی را به همراه خواهد داشت. فوم را زیر پارکت بر روی کف پهن می کنند تا از صدای برخورد پارکت با کف تا حد امکان کاسته شود و عایق صدا برای طبقه زیرین و همچنین عایق حرارت و برودت برای واحد مورد نظر باشد. فوم موجب می شود تا نرمی خوشایندی در هنگام راه رفتن، زیر پا احساس شود.


اگر زیر پارکت فوم پهن نشود صداهای بسیار بلندی در هنگام راه رفتن بر روی پارکت ها شنیده خواهد شد و همچنین از نظر فنی نیز کار به مشکل خواهد خورد.


فوم در دو نوع معمولی و سایلنت در بازار موجود است که هم از نظر ظاهری و هم از نظر کیفیت تفاوتهایی با هم دارند که در اینجا به چند تفاوت مهم اشاره می کنیم.


فوم معمولی شفاف است یعنی نور را از خود عبور می دهد ولی فوم سایلنت نور را از خود عبور نمی دهد، فوم معمولی در هنگام لمس کردن با دست بسیار نرمتر از فوم سایلنت است و خاصیت ارتجاعی بیشتری نسبت به فوم سایلنت دارد. برای کف های سیمانی و بتنی حتما بایستی از فوم سایلنت استفاده شود تا سنگریزه های روی سیمان باعث سرو صدا در زیر پا به هنگام راه رفتن نشوند، ولی برای سایر کفها از جمله سرامیک و گچ، فوم معمولی قابل استفاده است و هیچگونه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.


برای کفهایی که موکت هستند در صورتی که موکت از نوع کبریتی باشد یعنی پرز نداشته باشد یا به عبارتی نرم نباشد، می توان پارکت را مستقیما بر روی موکت نصب کرد و همچنین اجرای پارکت بر روی موکت بسیار بهتر از اجرای آن بر روی فوم می باشد. برای اجرای پارکت بر روی موکت بایستی نصاب، موکت مورد نظر را رویت و نظر نهایی را اعلام کند که آیا نوع موکت برای اجرای پارکت مناسب است یا خیر!؟



برآورد مقدار پارکت مورد نیاز و هزینه نصب :


برای نصب پارکت باید هزینه پارکت به همراه نصب، هزینه فوم مصرفی، هزینه قرنیز و گرده و میانه به همراه نصب، هزینه چسب و کرایه حمل را در نظر گرفت.


برای اجرای پارکت ابتدا مساحت قسمتهایی که قصد دارید پارکت کنید به شکل زیر اندازه گیری نمایید و سپس همه مساحت‌ها را باهم جمع کنید تا رقم نهایی به دست آید.





مساحت به دست آمده را در قیمت پارکت مورد نظر به همراه فوم و هزینه نصب ضرب نمایید و عدد مورد نظر را یادداشت نمایید.


سپس محیط دور کار را برای نصب قرنیز به شکل زیر محاسبه نمایید.





قیمت قرنیز به همراه نصب را در عدد به دست آمده ضرب نمایید.


علاوه بر هزینه قرنیز و پارکت لمینیت، باید پروفیل جدا کننده بین اتاق ها را هم محاسبه نمود.




چگونه به وسیله پارکت خانه را بزرگ جلوه دهیم؟


برای انتخاب رنگ و طرح پارکت باید نکات فراوانی را در نظر گرفت که شامل رنگ مبلمان، رنگ فرشها، رنگ و طرح دیوار ها، متراژ محل مورد نظر، مقدار نور، زاویه نور و مقدار اساس موجود در منزل حائز اهمیت میباشد که باید به همه آنها توجه نمود البته برخی از آنها به بقیه ارجعیت دارند.


رنگ سقف و دیوارها تاثیر قابل توجهی روی احساس شما از محیط می‌گذارد. رنگ انتخابی شما برای پارکت می‌تواند یک اتاق را بزرگ‌تر، کوچک‌تر، پهن‌تر، باریک‌تر، عمیق‌تر، بلندتر، روشن‌تر و یا گرم‌تر نشان دهد. رنگ پارکتی که انتخاب می‌کنید مطمئنا روی فضای داخلی تاثیرگذار است.



از به کار بردن رنگ های زیاد و طرح های مختلف در یک اتاق که آن را حتی بدون مبل شلوغ می کند، خودداری کنید.


بیشتر پارکت ها از خانواده کرم و قهوه ای هستند و در این طیف رنگ های بسیار متنوعی وجود دارند. اگر خانه شما کوچک است برای اینکه فضا بزرگتر به نظر برسد انواع روشن تر را انتخاب کنید. به هر حال بهتر است قبل از خرید، رنگ سایر لوازم چوبی را هم در نظر بگیرید تا هماهنگی بیشتر، فضای خانه را چشم نوازتر نشان دهد.



در صورتی که فرش هایی با زمینه رنگ روشن استفاده می نمایید نباید از پارکت رنگ روشن استفاده نمایید به این دلیل که جلوه هر دو آنها را از بین میرود و یا در مواردی که منزلی شلوغ و پر از اساسیه دارید نمیتوانید از طرحهای شلوغ پارکت که کنتراست بین رنگهای آن زیاد باشد استفاده نمایید و باید از طرح هایی که اختلاف بین رنگها کم میباشد و یکدست تر به نظر میرسد استفاده نمایید و در مواردی که نور کافی ندارید از رنگهای روشن تر استفاده نمایید.


اگر مبلمان تیره دارید از پارکت هایی با رنگ های روشن تر استفاده کنید و اگر مبلمان شما روشن است یک پارکت با رنگ میانه یا تیره انتخاب مناسب تری خواهد بود.


البته لازم به ذکر است کف منزل نقش بسزایی در تامین نور نداشته و کمتر از 10% مربوط به کف می باشد و رنگهای تیره پارکت، نمایی جذابتر و دلنشین تر برای شما به ارمغان می آورد.



۱- یک اتاق با پارکت و دیوارهای روشن، خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اما اگر فقط از رنگ‌های روشن استفاده شود، خانه سرد و بی‌روح خواهد شد.


۲- اگر دیوارهای اتاق تاریک اما پارکت و سقف روشن باشد، تاثیر خطوط افقی بیش‌تر می‌شود. به عبارت دیگر به خطوط افقی بیش‌تر توجه می‌شود.


۳- در صورتی که پارکت و سقف روشن و کل دیوارها تیره باشند، اتاق باریک‌تر و بلندتر به نظر می‌رسد.


۴- پارکت تیره با دیوارها و سقف روشن، اتاق را پهن‌تر نشان می‌دهد.


۵- یک اتاق با پارکت و سقف تیره و دیوارهای روشن، پهن‌تر و پایین‌تر به نظر می‌رسد.


۶- اگر سقف روشن اما دیوارها و پارکت تیره باشند، حس بودن در زیرزمین در فرد ایجاد می‌شود. چون نور فقط از بالا خواهد بود.




چطور رنگ پارکت را مناسب فضا و احساس مان انتخاب کنیم؟


۱- پارکت بژ و کرم متمایل به زرد، جاهای کم‌نور و تاریک را روشن‌تر و شادتر می‌کند و آرامش‌بخش است.


۲- پارکت فندقی جزء رنگ‌های گرم و هماهنگ است و فضایی صمیمی ایجاد می‌کند.


۳- پارکت قهوه‌ای، حس ارتباط با زمین و طبیعت را ایجاد کرده و با مبلمان روشن زیباتر خواهد بود.


۴- پارکت بژ مایل به سفید احساس جدید بودن و پاکیزگی را بوجود آورده و فضای اتاق را روشن می‌کند.


۵- پارکت خاکستری تیره خنثی ، شیک و آرامش‌بخش است.



نگهداری از پارکت­ها :


هرگز لوازم سنگین و اسباب اثاثیه های خانه بخصوص مبل ها را روی پارکت ها نکشید چون سطح پارکت خراشیده بر میدارد. در صورتی که صندلی ها و میز را به طور مستقیم روی پارکت یا کفپوش قرار می دهید بهتر است از کاور پایه ها برای پیشگیری از خط افتادن و آسیب دیدن پارکت استفاده کنید.


گرد و غبار و سنگ ریزه دشمن طبیعی پارکت هستند و همانند یک سمباده زبر موجب خراشیدگی سطح پارکت می شوند.


کفش‌های پاشنه بلند و پنجه حیوانات خانگی نیز باعث خراش سطح پارکت می‌شوند.


برای مقابله با این مسئله، در بیرون در ورودی، از پادری های مناسب و در داخل راهروی ورودی، از قالیچه استفاده کنید تا از ورود و پخش این شن ریزه ها در داخل خانه جلوگیری شود و بهتر است در نقاط پرتردد از فرش استفاده کنید و کفش‌ها را بیرون درآورید.



پارکت ها مانند سرامیک و سنگ به راحتی تمیز می شوند و برای تمیزی آنها لازم نیست که از واکس یا پولیش استفاده کنید، فقط یک تکه پارچه مرطوب نیاز دارید و برای شستن پارکت هرگز مانند وقتی که سرامیک کف هال را می شویید عمل نکنید چون آب دشمن اصلی پارکت بوده و موجب از بین رفتن آن می شود. اگر پارکت ها خوب نصب نشده باشند بین آنها شکاف یا فضای خالی دیده می شود و در این صورت آب و رطوبت به بخش داخلی آنها نفوذ کرده و عمر مفید آنها کم می شود.


برای تمیز کردن پارکت ها از مواد شوینده خانگی استفاده نکنید. بهترین راه برای محافظت از کف‌های پارکت شده، کشیدن جاروبرقی یا جارو زدن عادی به صورت هفتگی و جلوگیری از جمع شدن کثیفی و گرد و غبار است.


قبل از طی زدن، با جارو کردن، آشغال و گرد و غبار را تمیز کنید. طی را فقط در حد نم مرطوب کنید و آن را خیس نکنید. آب اضافی، پارکت را خراب می‌کند. قبل از استفاده از طی، آن را فشار داده و مطمئن شوید که آب از آن نمی‌چکد. در ضمن بعضی از جاروهای بخار شوی هم قابلیت شستشوی پارکت را دارند. سعی کنید هر هفته پارکت ها و کفپوش های خانه را با مایعات شوینده و تی یا یک دستمال مرطوب خوب تمیز کنید. این کار مانع از چرک شدن کفپوش ها شده و از خش افتادن روی پارکت پیشگیری می کند.


قراردادن مستقیم گلدان بر روی پارکت حتی اگر نشتی آب هم نداشته باشد لاک پارکت را کدر می کند ، از این رو ، گلدان ها را باید بر روی قفسه ها و یا پایه هایی با ارتفاع مناسب از کف قرار دهید. پس از هر بار شست و شوی پارکت آن را با روغن های مخصوص پارکت براق کنید.

سعی کنید روغن ها را روی پارکت اسپری کنید و سپس آن را با کمک دستمال روی پارکت بمالید.


رطوبت دشمن اصلی پارکت هاست و به همین دلیل استفاده از پارکت ها برای کف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی توصیه نمی شود.



سوسک‌ها و پارکت‌ها :


ممکن است شنیده باشید که پارکت، خانه سوسک و مورچه می‌‌شود و به همین دلیل کف‌پوش مناسبی برای منزل نیست اما این یک باور کاملا غلط است. نیم پلی‌استری که طی دو مرحله روی پارکت کشیده می‌شود، یک ماده شیمیایی است که قاتل هر نوع حشره‌ای به حساب می‌آید.


ممکن است به مرور زمان و در اثر پاخوردن بیش از اندازه، نیم پلی‌استر روی پارکت از بین برود و این مساله باعث حشره زدن چوب‌های پارکت شود که می‌توانید برای پیشگیری از این مشکل، با توجه به میزان رفت و آمدتان، هر 2 تا 5 سال یکبار، یک دست نیم پلی‌استر جدید روی پارکت‌تان بکشید تا هم خیالتان از بابت حشرات راحت باشد و هم دوباره پارکت‌هایی نو و تر و تمیز داشته باشید. معمولا نیم پلی‌استر پارکت‌های مسیر به سمت آشپزخانه، حمام و دستشویی، زودتر از بین می‌روند و شما می‌توانید از نصاب بخواهید فقط همان قسمت‌ها را برایتان ترمیم کند.




دکوراسیون کارشیو


طراحی فروش اجرا

نشانی:اصفهان خیابان بزرگمهر هشت بهشت غربی حدفاصل گلزار و ملک نبش کوچه ۱۳

تلفن تماس:

09138375530

32736601_031



موضوعات: ديوار و سقف {کاغذ ديواري.رنگ...},كفپوش,
برچسب ها: کاغذ دیواری , پارکت , کاغذ دیواری اصفهان , پارکت اصفهان , نحوه انتخاب , راهنما , مشاوره , تناسب , کیفیت , هزینه , ارزان , عمده فروش , همکاری , خوب , با کیفیت , بهترین , جد ,
[ بازدید : 954 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 26 آذر 1394 ] [ 15:58 ] [ پیمان حاجتی ]

[ ]

مطالب مرتبط

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]